Eğitim İçeriği

Gün 01

Giriş

  • Neden BDD?
  • BDD'nin Agile’un bir uzantısı olarak
  • Gün 01 Gündemi

BDD'nin Yazılım Geliştirme Döngüsünün Farklı Aşamalarında Uygulanması

  • Geliştirmeden önce
  • Geliştirme sırasında
  • Geliştirmeden sonra

Her Şeyi Yöneten Tek Dil

  • Mühendisler ve mühendis olmayanlar farklı diller konuşur
  • BDD ile boşluğu kapatmak
  • BDD diline bir önizleme: Gherkin

BDD'nin Farklı Rolleri

  • BDD, ürün gereksinimleri olarak (ürün sahibi için)
  • BDD, kabul kriterleri olarak (geliştiriciler için)
  • BDD, test senaryoları olarak (test uzmanları için)
  • BDD, ürünün bir açıklaması olarak (diğer paydaşlar için)

Geriye Agile'a Dönüş: Her Şey Kullanıcı Hikayeleriyle Başlar

  • Agile geliştirme döngüsüne genel bakış
  • Agile geliştirmede Kullanıcı Hikayelerinin rolü

Soru-Cevap ve Tartışma

Sınav

İyi Bir Kullanıcı Hikayesi Oluşturma

  • Doğru dili kullanma
    • Rol, Eylem, Sonuç
  • Örnek bir Kullanıcı Hikayesi

Etkinlik - Bir Kullanıcı Hikayesi Yazma

  • İlk Kullanıcı Hikayenizi yazma - bireysel etkinlik
  • Kullanıcı Hikayelerinizi sıkılaştırma - ekip etkinliği
  • Kullanıcı Hikayenizi sunma - ekip etkinliği

Gerçek Projelerde Kullanıcı Hikayeleri

  • Ekip dinamikleri
  • Araçlar ve teknikler
  • Yazılım geliştirme döngüsünde Kullanıcı Hikayeleri

BDD'ye Geçiş

  • Kullanıcı Hikayesini genişletme
  • Özellik Dosyasını tanıtma
  • Yazılımın beklenen davranışını yakalama
  • "Beklenmeyen" davranışın nasıl görüneceğini hayal etme

İyi Bir Özellik Dosyası Oluşturma

  • Doğru dili kullanma (Gherkin)
    • Verilen, Ne Zaman, O Zaman
  • Örnek bir Özellik Dosyası

Etkinlik - Bir Özellik Dosyası Yazma - BÖLÜM 01

  • İlk Özellik Dosyanızı yazma - bireysel etkinlik
    • Özellik bölümü
    • Senaryo bölümü
  • Özellik Dosyanızı sıkılaştırma - ekip etkinliği
  • Özellik Dosyanızı sunma - ekip etkinliği

Gerçek Projelerde Özellik Dosyaları

  • Ekip dinamikleri
  • Araçlar ve teknikler
  • Yazılım geliştirme döngüsünde Kullanıcı Hikayeleri

Soru-Cevap ve Tartışma

Sınav

Ortamınızı Kurma

  • Gherkin'i güzelleştirme
  • Verimliliğin keyfi

Etkinlik - Bir Özellik Dosyası Yazma - BÖLÜM 02

  • Özellik Dosyanızı yazma - bireysel etkinlik
    • Senaryonuza birden fazla argüman geçirme
    • Senaryo Ana Hattı bölümü
  • Özellik Dosyanızı sıkılaştırma - ekip etkinliği
  • Özellik Dosyanızı sunma - ekip etkinliği

Soru-Cevap ve Tartışma

Sınav

Kapanış Sözleri


Gün 02

Giriş

  • Önceki günün özeti
  • Gün 02 Gündemi

Kendi Ürününüz - Bir İç Gözlem

  • Ürününüzü tanımlama
  • Ürününüzün bir resmini çizme

Test Kapsamını Genişletme

  • Sistemin kullanılabilirliği
  • Business gereksinimleri
  • Business süreçleri

Etkinlik - Bir Özellik Dosyası Yazma - BÖLÜM 03

  • Özellik Dosyanızı yazma - bireysel etkinlik
    • Örnekler bölümü
    • Verileri ve senaryoları yeniden kullanma
    • Özellikleri ve senaryoları etiketlerle düzenleme
  • Özellik Dosyanızı sıkılaştırma - ekip etkinliği
  • Özellik Dosyanızı sunma - ekip etkinliği

Soru-Cevap ve Tartışma

Sınav

Özellik Dosyası - Neleri Dışarıda Bırakmalısınız

  • Neleri mühendislere bırakmalısınız
    • Düşük seviyeli işlevsellik (birim testleri)
    • Kapsamlı çapraz bileşen işlevselliği (entegrasyon ve API testleri)

Soru-Cevap ve Tartışma

Sınav

Kendi Ürününüz - Bir İç Gözlem

  • Ürününüz ne kadar kullanılabilir?
  • Ürününüz dış kullanıcılar için ne kadar kullanılabilir?

Communication Ekibinizin Dışındaki İnsanlarla

Özet ve Sonraki Adımlar

Kurs İçin Gerekli Önbilgiler

  • Kullanıcı gereksinimleri kavramlarına dair anlayış
  • Bir yazılımın artılarını ve eksiklerini, bir son kullanıcı bakış açısıyla ayırt edebilme yeteneği
  • Programming ve test deneyimi gerekli değildir

Hedef Kitle

  • Ürün sahipleri ve yöneticileri
  • Business analistler
  • Manuel test uzmanları
  • Bir yazılım ürünü veya sisteminin son kullanıcıları
  • Ürün tasarımına dahil olan mühendis olmayan ve kodlama yapmayan kişiler
 14 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Danışanlarımızın Yorumları (7)

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler