Eğitim İçeriği

Lua'e Giriş

  • Biraz tarih
  • Lua'nin hedefleri, özellikleri ve kapsam dışı kalanlar
  • Lua dokümantasyonu ve eğitim kaynakları
  • Lua yorumlayıcısının kurulumu
  • LuaRocks'un kurulumu ve kullanımı

Temel sözdizimi ve anlambilimi

  • Tanımlayıcılar
  • Yorumlar, blok yorumlar
  • Global değişkenler ve katılık zorlaması
  • Yerel değişkenler
  • Bağımsız programlar, program argümanları
  • Derleme birimleri, parçalar, ifadeler, noktalı virgüller

Veri türleri ve veri yapıları

  • Temel türler: nil, boolean, sayı, dize
  • Nesne türleri: fonksiyon, kullanıcı verisi, iş parçacığı, tablo
  • Referanslar/nesneler ile temel değerler
  • Lua'de tabloların önemi

Tablolara ve çok yönlülüklerine giriş

  • Tablolar bir ilişkilendirme dizisi olarak
  • Tablolar sayısal diziler, diziler olarak

Temel kontrol yapıları

  • if then elseif else end
  • while döngüsü
  • repeat döngüsü
  • basit for döngüsü

Hata yönetimi

  • Dönüş değerleri ve istisnalar
  • Bir dönüş değerini bir istisnaya dönüştürme
  • Bir istisnayı bir dönüş değerine dönüştürme
  • Hata seviyeleri

Örnek programlar

  • Polinom değerlendirmesi
  • Genişlik öncelikli arama
  • Ek alıştırmalar

Fonksiyonlar hakkında daha fazla bilgi

  • Adlandırılmış argümanlar
  • Nesne yönelimli çağrılar
  • Kapanışlar
  • Currying
  • Tail çağrıları
  • Çoklu atama ve dönüş
  • Varargs

Yineleyiciler ve ortak rutinler

  • Genel for döngüsü
  • Durumsuz ve durumlu yineleyiciler
  • Yineleyiciler ve ortak rutinler arasındaki farklar

Metatable'lar ve metamethod'lar

  • set örneği
  • __tostring metamethod'u
  • Aritmetik metamethod'lar
  • __index, __newindex metamethod'ları
  • __len metamethod'u

Modüller ve paketler

  • Modülleri kullanma
  • Modüller oluşturma
  • Modülleri paketler halinde düzenleme

Nesne yönelimli programlama

  • Lua'de OOP'nin yapı taşları
  • Örnekler

Daha gelişmiş dil özelliklerinin tartışılması

  • Zayıf tablolar
  • Sonlandırıcılar
  • Derleme, eval, yükleme

Kurs İçin Gerekli Önbilgiler

En az bir başka programlama diline aşinalık. Programming deneyimi. İsteğe bağlı olarak, diğer betik dillerine aşinalık, Lua'yi anlamayı kolaylaştıracaktır.

 14 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler