Eğitim İçeriği

İhtiyaç duyulan nesne programlama

  • Gerçek dünyanın programlamada yansıtılması denemesi

  • Nesne programlamanın başlangıçları ve evrimi

  • Programowanie obiektowe KISS ve DRY kuralları açısından

Sınıflar ve nesneler

  • Platon felsefesindeki fikirler ve varlıklar

  • Sınıfların rolü

  • Sınıfların nesneler yardımıyla gerçekleştirilmesi

  • Statik sınıflar, özellikler ve yöntemler

Adlandırma ve kodlama kuralları

  • Sınıf adlandırma

  • Özellik ve yöntem adlandırma

  • Paket ve klasör adlandırma

  • Diğer kurallar

Sınıf yapısı

  • Özellikler/alanlar nesnenin durumunun açıklaması olarak

  • Erişimciler

  • Yöntemler işlevselliğin gerçekleştirilmesi olarak

Sınıf modelleme ve grafiksel gösterimi

  • Gereksinim analizi
  • Sınıf yapısının ve ilişkilerin modellenmesi
  • İş nesnelerinin tanımlanması
  • EER diyagramları
  • Sınıf diyagramı UML

Nesne yönelimli programlama paradigmaları

  • Paradigma kavramı

  • Kapsülleme

  • Soyutlama

  • Kalıtım

  • Çok biçimlilik

Soyutlama katmanının tasarlanması ve uygulanması

  • Soyut sınıflar

  • Arayüzler

  • Özellikler -Traits

  • İç içe geçmiş sınıflar

  • Jenerik sınıflar

Nesne oluşturma

  • Nesneler oluşturma yolları

  • Yapıcının rolü

  • Fabrika deseni

Sınıflar arası bağımlılıklar

  • Birleştirme

  • Bileşim

  • Bağımlılıkların ayrılması - Ayrıştırma

  • Bağımlılık enjeksiyonu, DIC konteynerleri

  • Arabulucu deseni

Kod organizasyonu

  • Yeniden kullanılabilir kod tasarlama

  • Klasör yapısı

  • Ad alanları, paketler, modüller

Programowanie obiektowe ve performans

  • Nesneler için bellek ayırma

  • Çöp Toplayıcı

  • Nesnelerin açıkça silinmesi, yıkıcılar

  • Referanslarla çalışma

Yansıma mekanizması

  • Yansıma uygulama alanı

  • Sınıflar ve nesneler hakkında bilgi edinme

  • Yansıtmanın yazılım dokümantasyonu ve testinde önemi

Hata yönetimi

  • Olası hata yönetimi modelleri

  • Nesne yönelimli hata yönetimi modeli

  • İstisnaların ve Exception sınıfının rolü, istisnaların oluşturulması ve yakalanması

  • Try-catch-finally bloğu, iç içe geçmiş blok

Nesne yönelimli programlama anti-desenleri

  • Sınıfların aşırı sorumluluğu, Delegasyon deseni

  • Güçlü bağımlılıklar

  • Singleton ve potansiyel sorunlar

  • Anemik Alan Modeli

  • Diğer anti-desenler

Kurs İçin Gerekli Önbilgiler

Kurs katılımcılarının temel programlama bilgisine sahip olması gerekmektedir.

 21 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Danışanlarımızın Yorumları (2)

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler