Eğitim İçeriği
1. İş Sürekliliği Yönetimine Giriş Business Continuity Management
Bu modülün bu bölümü, iş sürekliliği yönetimi disiplinine temel bir giriş sunar, bunun bir işletmenin genel stratejisine nasıl uyması gerektiğini açıklar ve risk yönetiminin kısa bir özetini sunar.
1.1 Business Continuity Management'ye İhtiyaç 1.2 İşletmedeki Business Continuity Management'nin Bağlamı 1.3 Leadership ve Kıdemli Yönetimin Business Sürekliliğine Taahhüdü 1.4 Risk Management Temellerinin Gözden Geçirilmesi 1.5 Business Sürekliliği Enstitüsü Yaşam Döngüsü
2. BC Politikası ve Programı Management
Bu modülün bu bölümü, iş sürekliliği yönetimi programının hem ilk aşamalarını hem de devam eden yönetim gereksinimlerini açıklar.
2.1 İlk Faaliyetler 2.2 BC Programının Uygulanması 2.3 Tedarik Zinciri Sürekliliği 2.4 Documentation
3. Kuruluşu Anlamak (Analiz) – 10 saat
Bu modülün bu bölümü, iş sürekliliği yöneticisinin kuruluşu anlamaya ve genel iş sürekliliği yönetimi programını başlatmaya nasıl başladığını açıklar.
3.1 Business – Kritik Alanların Belirlenmesi 3.2 Terminoloji 3.3 Business Etki Analizi 3.4 Süreklilik Gereksinimleri Analizi 3.5 Tehdit ve Zafiyet Değerlendirmeleri 3.6 Ufuk Tarama 3.7 Risk Değerlendirmesi 3.8 Seçeneklerin Değerlendirilmesi 3.9 Business Örnek Olaylar ve Program Onayı
4. Business Sürekliliği Stratejisinin Belirlenmesi (Tasarım)
Bu modülün bu bölümü, kuruluşun genel bir iş sürekliliği stratejisi nasıl geliştirdiğini açıklar.
4.1 Stratejik Seçenekler 4.2 İnsanlar 4.3 Tesisler 4.4 Süreçler ve Prosedürler 4.5 Teknoloji 4.6 Bilgi 4.7 Tedarik Zinciri 4.8 Paydaşlar 4.9 Sivil Acil Durumlar
5. Business Sürekliliği Yanıt (Uygulama) – 6 saat
Bu modülün bu bölümü, kuruluşun Business Sürekliliği yanıtını nasıl geliştirdiğini ve uyguladığını açıklar.
5.1 Genel Olay Yanıt Yapısı 5.2 Plan Türleri 5.3 Olay Management Planları 5.4 Business Sürekliliği Planları 5.5 Felaket Kurtarma Planları 5.6 Business Yeniden Başlatma Planları
6. Uygulama, Bakım ve Gözden Geçirme (Doğrulama) – 4 saat
Bu modülün bu bölümü, genel Business Sürekliliği uygulama, bakım ve gözden geçirme programını açıklar.
6.1 Planların Uygulanması ve Test Edilmesi 6.2 Planların Bakımı 6.3 Planların Gözden Geçirilmesi
7. Business Sürekliliği Farkındalığının Kurum İçinde Yerleştirilmesi – 3 saat
Bu modülün bu bölümü, Business Sürekliliği farkındalığının kuruma nasıl yerleştirilmesi gerektiğini açıklar
7.1 Genel Farkındalık 7.2 Beceri Eğitimi
8. Ekler
Bu modülün bu bölümü, genel Business Continuity Management programını açıklar
8.1 Terimler ve Tanımlar Sözlüğü 8.2 Kaynaklar
Kurs İçin Gerekli Önbilgiler
Adayların, iş sürekliliği yönetimi alanında 1-2 yıllık deneyime sahip olmaları tercih edilmektedir. İş sürekliliği standardı olan ISO 22301:2019'a aşinalık faydalı olacaktır. Bu kurs, özellikle iş sürekliliği yönetimi alanında görev yapan ve operasyonel işlevlerden sorumlu iş yöneticileri için faydalı olacaktır.