Eğitim İçeriği

Software Engineering 5 gün

1. Gün: Project Management

  • Proje ve çizgi yönetimi ile bakım ve destek
  • Proje tanımı ve proje formları
  • Management – genel kurallar ve proje yönetimi
  • Management stilleri
  • BT projelerinde özel olan nedir?
  • Temel proje süreci
  • Yinelemeli, artımlı, şelale, çevik ve yalın proje süreci
  • Proje aşamaları
  • Proje rolleri
  • Proje dokümantasyonu ve diğer yapıtlar
  • Yumuşak faktörler ve insan gücü
  • PRINCE2, PMBOK, PMI, IPMA ve diğer proje standartları

2. Gün: Business Analysis ve Requirements Engineering Temelleri

  • İş hedeflerini tanımlama
  • Business analizi, iş süreci yönetimi, iş süreci iyileştirme
  • İş ve sistem analizi arasındaki sınır
  • Sistem paydaşları, sistem kullanıcıları, sistem bağlamı ve sistem sınırları
  • Neden gereksinimlere ihtiyaç vardır?
  • Gereksinim mühendisliği nedir?
  • Gereksinim mühendisliği ve mimari tasarım arasındaki sınır
  • Gereksinim mühendisliği genellikle nerede gizlenir?
  • Yinelemeli, yalın ve çevik geliştirmede ve sürekli entegrasyonda gereksinim mühendisliği – FDD, DDD, BDD, TDD
  • Temel gereksinim mühendisliği süreci, rolleri ve yapıtlar
  • Standartlar ve sertifikalar: BABOK, ISO/IEEE 29148, IREB, BCS, IIBA

3. Gün: Mimari ve Geliştirme Temelleri

  • Programming dilleri – yapısal ve nesne yönelimli paradigmalar
  • Nesne yönelimli geliştirme – ne kadar tarih, ne kadar gelecek
  • Mimari ve bileşenlerin modülerliği, taşınabilirliği, sürdürülebilirliği ve ölçeklenebilirliği
  • Yazılım mimarilerinin tanımı ve türleri
  • Kurumsal mimari ve sistem mimarisi
  • Programming stilleri
  • Programming ortamları
  • Programming hatalar ve bunlardan nasıl kaçınılır ve önlenir
  • Mimari ve bileşenlerin modellenmesi
  • SOA, Web Services ve mikro hizmetler
  • Otomatik derleme ve sürekli entegrasyon
  • Bir projede ne kadar mimari tasarım var?
  • Aşırı programlama, TDD ve yeniden düzenleme

4. Gün: Kalite Güvencesi ve Test Temelleri

  • Ürün kalitesi: nedir? ISO 25010, FURPS vb.
  • Ürün kalitesi, kullanıcı deneyimi, Kano Modeli, müşteri deneyimi yönetimi ve bütüncül kalite
  • Kullanıcı merkezli tasarım, personlar ve kaliteyi bireyselleştirmenin diğer yolları
  • Yeterince kalite
  • Kalite Güvencesi ve Kalite Kontrol
  • Kalite kontrolünde risk stratejileri
  • Kalite güvencesinin bileşenleri: gereksinimler, süreç kontrolü, yapılandırma ve değişiklik yönetimi, doğrulama, geçerlilik, test, statik test ve statik analiz
  • Risk temelli kalite güvencesi
  • Risk temelli test
  • Risk temelli geliştirme
  • Kalite güvencesinde ve testte Boehm eğrisi
  • Dört test okulu – hangisi ihtiyacınıza uygun?

5. Gün: Süreç Türleri, Olgunluk ve Süreç İyileştirme

  • BT süreçlerinin evrimi: Alan Turing'den Big Blue'ya, yalın başlangıca
  • Süreç ve süreç odaklı organizasyon
  • El sanatlarında ve endüstrideki süreçlerin tarihi
  • Süreç modelleme: UML, BPMN ve daha fazlası
  • Süreç yönetimi, süreç optimizasyonu, süreç yeniden mühendisliği ve süreç yönetim sistemleri
  • Yenilikçi süreç yaklaşımları: Deming, Juran, TPS, Kaizen
  • Kalite ücretsiz mi? (Philip Crosby)
  • Olgunluk iyileştirmesi ihtiyacı ve tarihi: CMMI, SPICe ve diğer olgunluk ölçekleri
  • Özel olgunluk türleri: TMM, TPI (test için), Requirements Engineering Olgunluk (Gorschek)
  • Süreç olgunluğu ve ürün olgunluğu: herhangi bir korelasyon? Herhangi bir nedensel ilişki?
  • Süreç olgunluğu ve iş başarısı: herhangi bir korelasyon? Herhangi bir nedensel ilişki?
  • Unutulmuş bir ders: Otomatik Hata Önleme ve Productivity'taki Bir Sonraki Sıçrama
  • Denemeler: TQM, SixSigma, çevik geriye dönük bakışlar, süreç çerçeveleri

Requirements Engineering - 2 gün

1. Gün: Gereksinimlerin Elde Edilmesi, Müzakeresi, Birleştirilmesi ve Management

  • Gereksinimleri bulma: ne, ne zaman ve kim tarafından
  • Paydaş sınıflandırması
  • Unutulmuş paydaşlar
  • Sistem bağlamını tanımlama – gereksinim kaynaklarını tanımlama
  • Elde etme yöntemleri ve teknikleri
  • Prototipleme, personlar ve test yoluyla (keşifsel ve diğer) gereksinim elde etme
  • Marketing ve gereksinim elde etme – Pazar Odaklı Requirements Engineering
  • Gereksinimleri önceliklendirme: MoSCoW, Karl Wiegers ve diğer teknikler (çevik MMF dahil)
  • Gereksinimleri iyileştirme – çevik “örnekle belirtim”
  • Gereksinim müzakeresi: çatışma türleri, çatışma çözme yöntemleri
  • Güvenlik ve kullanım kolaylığı gibi gereksinim türleri arasındaki iç tutarsızlığı çözme
  • Gereksinim izlenebilirliği – neden ve nasıl
  • Gereksinim durum değişiklikleri
  • Gereksinim CCM, sürümleme ve temel çizgiler
  • Ürün görünümü ve proje görünümü gereksinimleri
  • Proje yönetimi ve proje gereksinimleri yönetimi

2. Gün: Gereksinim Analizi, Modelleme, Belirtme, Doğrulama ve Geçerlilik

  • Analiz, elde etme ve belirtim arasındaki düşünme ve yeniden düşünmedir
  • Süreç her zaman yinelemelidir, hatta sıralı projelerde bile
  • Gereksinimleri doğal dilde tanımlama: riskler ve faydalar
  • Gereksinim modelleme: faydalar ve maliyetler
  • Gereksinimler için doğal dil kullanma kuralları
  • Gereksinim sözlüğünü tanımlama ve yönetme
  • UML, BPMN ve gereksinimler için diğer resmi ve yarı resmi modelleme gösterimleri
  • Gereksinim açıklaması için belge ve cümle şablonları kullanma
  • Gereksinim doğrulama – hedefler, seviyeler ve yöntemler
  • Prototipleme, incelemeler ve denetimler ve testlerle doğrulama
  • Gereksinim geçerliliği ve sistem geçerliliği

Test – 2 gün

1. Gün: Test Tasarımı, Test Yürütme ve Keşifsel Test

  • Risk temelli testten sonra, mevcut zamanı ve kaynakları en iyi şekilde kullanmanın test tasarımı
  • Test tasarımı “sonsuzdan buraya” – kapsamlı test mümkün değildir
  • Test durumları ve test senaryoları
  • Çeşitli test seviyelerinde (birimden sisteme) test tasarımı
  • Statik ve dinamik test için test tasarımı
  • Business odaklı ve teknik odaklı test tasarımı (“kara kutu” ve “beyaz kutu”)
  • Sistemi kırma girişimi (“negatif test”) ve geliştiricileri destekleme (kabul testi)
  • Test kapsamına ulaşmak için test tasarımı – çeşitli test kapsamı ölçümleri
  • Deneyim temelli test tasarımı
  • Gereksinimlerden ve sistem modellerinden test durumları tasarlama
  • Test tasarımı sezgileri ve keşifsel test
  • Test durumları ne zaman tasarlanmalı? – geleneksel ve keşifsel yaklaşım
  • Test durumlarını tanımlama – ne kadar detay?
  • Test yürütme – psikolojik yönler
  • Test yürütme – kaydetme ve raporlama
  • “Fonksiyon dışı” test için test tasarımı
  • Otomatik test tasarımı ve MBT (Model Tabanlı Test)

2. Gün: Test Organizasyonu, Management ve Otomasyon

  • Test seviyeleri (veya aşamaları)
  • Testi kim yapıyor ve ne zaman? – çeşitli çözümler
  • Test ortamları: maliyet, yönetim, erişim, sorumluluk
  • Simülatörler, emülatörler ve sanal test ortamı
  • Çevik scrum'da test
  • Test ekibi organizasyonu ve rolü
  • Test süreci
  • Test otomasyonu – ne otomatikleştirilebilir?
  • Test yürütme otomasyonu – yaklaşımlar ve araçlar
 63 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Danışanlarımızın Yorumları (5)

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler