Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz. Ekip üyelerimiz en kısa sürede sizlerle iletişime geçecektir.
Rezervasyonunuzu gönderdiğiniz için teşekkür ederiz! Ekibimizden bir yetkili kısa süre içinde sizinle iletişime geçecektir.
Eğitim İçeriği
Günlük konuların dökümü: (Her oturum 2 saattir)
1. Gün: Oturum-1: Business Telekomünikasyonda Big Data Business Intelligence'ye Genel Bakış.
- T-Mobile, Verizon vb.'den örnek olaylar.
- Kuzey Amerika Telekomünikasyonunda Big Data adaptasyon oranı ve gelecekteki iş modellerini ve operasyonlarını Big Data BI etrafında nasıl uyarladıkları.
- Geniş Ölçekli Uygulama Alanları
- Ağ ve Hizmet Yönetimi
- Müşteri Kaybı Management
- Data Integration & Gösterge Panosu görselleştirmesi
- Sahtekarlık Yönetimi
- Business Kural Oluşturma
- Müşteri Profili Oluşturma
- Yerelleştirilmiş Reklam İtme
1. Gün: Oturum-2: Big Data-1'e Giriş
- Big Data'nın ana özellikleri - hacim, çeşitlilik, hız ve doğruluk. Hacim için MPP mimarisi.
- Data Warehouse'ler – statik şema, yavaşça gelişen veri seti
- MPP Database'ler: Greenplum, Exadata, Teradata, Netezza, Vertica vb.
- Hadoop Tabanlı Çözümler – veri setinin yapısı üzerinde herhangi bir koşul yok.
- Tipik desen: HDFS, MapReduce (crunch), HDFS'den alma
- Toplu – analitik/etkileşimli olmayanlar için uygundur
- Hacim: CEP akış verileri
- Tipik seçenekler – CEP ürünleri (örneğin Infostreams, Apama, MarkLogic vb.)
- Üretim için daha az hazır – Storm/S4
- NoSQL Database'ler – (sütunlu ve anahtar-değer): Veri ambarı/veritabanına analitik bir katkı olarak en uygunudur
1. Gün: Oturum-3: Big Data-2'ye Giriş
NoSQL çözümleri
- KV Mağazası - Keyspace, Flare, SchemaFree, RAMCloud, Oracle NoSQL Database (OnDB)
- KV Mağazası - Dynamo, Voldemort, Dynomite, SubRecord, Mo8onDb, DovetailDB
- KV Mağazası (Hiyerarşik) - GT.m, Cache
- KV Mağazası (Sıralı) - TokyoTyrant, Lightcloud, NMDB, Luxio, MemcacheDB, Actord
- KV Önbelleği - Memcached, Repcached, Coherence, InfiniSpan, EXtremeScale, JBossCache, Velocity, Terracoqua
- Tuple Mağazası - Gigaspace, Coord, Apache River
- Nesne Database - ZopeDB, DB40, Shoal
- Belge Mağazası - CouchDB, Cloudant, Couchbase, MongoDB, Jackrabbit, XML-Database'ler, ThruDB, CloudKit, Prsevere, Riak-Basho, Scalaris
- Geniş Sütunlu Mağaza - BigTable, HBase, Apache Cassandra, Hypertable, KAI, OpenNeptune, Qbase, KDI
Çeşitli Veriler: Big Data'daki Data Cleaning sorununun tanıtımı
- RDBMS – statik yapı/şema, çevik, keşif ortamını teşvik etmez.
- NoSQL – yarı yapılandırılmış, verileri tam bir şemaya sahip olmadan saklamak için yeterli yapı.
- Veri temizleme sorunları
1. Gün: Oturum-4: Big Data Giriş-3: Hadoop
- Hadoop'ü ne zaman seçmelisiniz?
- YAPILANDIRILMIŞ - Kurumsal veri ambarları/veritabanları büyük miktarda veri sakıyabilir (bir maliyetle) ancak yapı dayatır (aktif keşif için iyi değil).
- YARI YAPILANDIRILMIŞ veri – geleneksel çözümlerle (DW/DB) yapmak zordur.
- Verileri depolamak = büyük çaba ve uygulandıktan sonra bile statik.
- Çeşitlilik ve hacim için, ucuz donanımda ezilen – HADOOP.
- Hadoop Kümesi oluşturmak için ucuz H/W'ye ihtiyaç vardır.
MapReduce / HDFS'ye Giriş
- MapReduce – hesaplamayı birden fazla sunucuya dağıtın
- HDFS – hesaplama işlemi için verileri yerel olarak kullanılabilir hale getirin (artıklık ile).
- Veri – yapılandırılmamış/şemasız olabilir (RDBMS'den farklı olarak).
- Verileri anlamlandırmak geliştiricinin sorumluluğundadır.
- Programming MapReduce = Java ile çalışma (artıları/eksileri), verileri HDFS'ye manuel olarak yükleme
2. Gün: Oturum-1.1: Spark: Bellekte dağıtılmış veritabanı
- "Bellekte" işlemenin ne olduğu?
- Spark SQL
- Spark SDK
- Spark API
- RDD
- Spark Lib
- Hanna
- Mevcut Hadoop sistemini Spark'a nasıl geçirebilirsiniz?
2. Gün Oturum -1.2: Storm - Big Data'da gerçek zamanlı işleme
- Akışlar
- Tomurcuklar
- Cıvatalar
- Topolojiler
2. Gün: Oturum-2: Büyük Data Management Sistem
- Hareketli parçalar, hesaplama düğümleri başlatılır/başarısız olur: Zookeeper - Yapılandırma/koordinasyon/adlandırma hizmetleri için
- Karmaşık boru hattı/iş akışı: Oozi – iş akışını, bağımlılıkları, papyon zincirini yönetin
- Dağıtın, yapılandırın, küme yönetimi, yükseltme vb. (sys admin): Ambari
- Bulutta: Whirr
- Big Data platform araçları ile izleme gelişimi
- ETL katmanı uygulama sorunları
2. Gün: Oturum-3: Business Intelligence'de Tahmini Analitik-1: Temel Teknikler ve Makine Öğrenimine Dayalı BI:
- Makine Öğrenimine Giriş
- Sınıflandırma tekniklerini öğrenme
- Bayes Tahmini-eğitim dosyası hazırlama
- Markov rastgele alanı
- Denetimli ve denetimsiz öğrenme
- Özellik çıkarma
- Destek Vektör Makinesi
- Sinir Ağı
- Pekiştirmeli öğrenme
- Big Data büyük değişken sorunu - Rastgele Orman (RF)
- Temsil öğrenimi
- Derin öğrenme
- Big Data Otomasyon sorunu – Çok Modlu Ensemble RF
- Yumuşak 10-M ile otomasyon
- LDA ve konu modelleme
- Ajan tabanlı öğrenme- Telekomünikasyon operasyonlarından örnek
- Dağıtılmış öğrenme – Telekomünikasyon operasyonlarından örnek
- Tahmini analitik için Açık Kaynak Araçlarına Giriş: R, Rapidminer, Mahut
- Daha ölçeklenebilir Analitik-Apache Hama, Spark ve CMU Graph lab
2. Gün: Oturum-4 Tahmini Analitik Ekosistemi-2: Telecom'te Yaygın Tahmini Analitik Sorunları
- İçgörüsel analitik
- Görselleştirme analitiği
- Yapılandırılmış tahmini analitik
- Yapılandırılmamış tahmini analitik
- Müşteri profili oluşturma
- Öneri Motoru
- Desen tespiti
- Kural/Senaryo keşfi – arıza, sahtekarlık, optimizasyon
- Kök neden keşfi
- Duygu analizi
- CRM analitiği
- Ağ analitiği
- Metin Analitiği
- Teknoloji Destekli İnceleme
- Sahtekarlık analitiği
- Gerçek Zamanlı Analitik
3. Gün: Sesion-1: Ağ Operasyon analitiği- ağ arızalarının, meta verilerin, IPDR'nin ve CRM'nin neden olduğu hizmet kesintilerinin kök neden analizi:
- CPU Kullanımı
- Bellek Kullanımı
- QoS Sıra Kullanımı
- Cihaz Sıcaklığı
- Arayüz Hatası
- IoS sürümleri
- Yönlendirme Olayları
- Gecikme varyasyonları
- Syslog analitiği
- Paket Kaybı
- Yük simülasyonu
- Topoloji çıkarımı
- Performans Eşiği
- Cihaz Tuzakları
- IPDR (IP ayrıntılı kayıt) toplama ve işleme
- Ağ arayüzü kullanımı, modem durumu ve teşhis için IPDR verilerinin kullanımı
- HFC bilgisi
3. Gün: Oturum-2: Ağ hizmeti arızası analizi için araçlar:
- Ağ Özet Panosu: genel ağ dağıtımlarını izleyin ve temel performans göstergelerinizi izleyin
- Yoğun Dönem Analizi Panosu: uygulamaları ve aboneleri yönlendiren yoğun kullanım eğilimlerini, özellikle de konum bazlı ayrıntılarla anlayın
- Yönlendirme Verimliliği Panosu: maliyetleri kontrol edin ve sermaye projeleri için iş gerekçeleri oluşturun
- Gerçek Zamanlı Eğlence Panosu: video görünümleri, süre ve video deneyimi (QoE) dahil olmak üzere ölçümleri izleyin
- IPv6 Geçiş Panosu: ağınızdaki IPv6'nın benimsenmesini araştırın ve eğilimleri yönlendiren uygulamaları ve cihazları anlayın
- Vaka Çalışması-1: Alcatel-Lucent Big Network Analytics (BNA) Veri Madencisi
- Çok boyutlu mobil istihbarat (m.IQ6)
3. Gün: Oturum 3: Big Data BI for Marketing/Sales – Satışlardan/pazarlamadan satış verileriyle anlayış (Hepsi canlı bir tahmini analitik gösterimi ile gösterilecektir)
- En hızlı müşterileri belirlemek
- Bir ürün için müşterileri belirlemek
- Bir müşteri için doğru ürün kümesini belirlemek (Öneri Motoru)
- Pazar segmentasyonu tekniği
- Çapraz Satış ve Yükseltme tekniği
- Müşteri segmentasyonu tekniği
- Satış gelirleri tahmin tekniği
3. Gün: Oturum 4: CFO ofisi için ihtiyaç duyulan BI:
- Business Analitik çalışmalarının CFO ofisinde nasıl uygulanacağı genel bakış
- Yeni yatırımlar için risk analizi
- Gelir, kâr tahmini
- Yeni müşteri edinme tahmini
- Kayıp tahmini
- Finanslardaki sahtekarlık analizi (detaylar bir sonraki oturumda)
4. Gün: Oturum-1: Telekomünikasyonda Big Data BI'dan Sahtekarlık Önleme, Sahtekarlık Analizi:
- Bant genişliği sızıntısı / Bant genişliği sahtekarlığı
- Satıcı sahtekarlığı / projeler için fazla faturalandırma
- Müşteri geri ödeme / talepler sahtekarlığı
- Seyahat masrafları sahtekarlığı
4. Gün: Oturum-2: Müşteri Kaybını Tahmin Etmekten Müşteri Kaybını Önlemeye:
- 3 Tür Müşteri Kaybı: Aktif/Kasıtlı, Döngüsel/Tesadüfi, Pasif İstemsiz
- 3 sınıflandırılmış müşteri kaybı: Toplam, Gizli, Kısmi
- CRM değişkenlerini anlamak
- Müşteri davranış verileri toplama
- Müşteri algısı verileri toplama
- Müşteri demografik verileri toplama
- CRM Verilerini Temizleme
- Yapılandırılmamış CRM verileri (müşteri çağrıları, biletler, e-postalar) ve müşteri kaybı analizi için yapılandırılmış verilere dönüştürülmesi
- Social Media CRM-müşteri memnuniyet endeksini belirlemenin yeni bir yolu
- Vaka Çalışması-1: T-Mobile USA: Müşteri kaybında %50 azalma
4. Gün: Oturum-3: Müşteri memnuniyetsizliğinin kök nedenlerini analiz etmek için tahmini analizi nasıl kullanabilirsiniz:
- Vaka Çalışması -1: Muhasebe, mühendislik arızaları gibi hizmet kesintileri, zayıf bant genişliği hizmeti ile sorunlara bağlantı
- Vaka Çalışması-2: Big Data QA panosu, çeşitli parametrelerden (çağrı yükseltmeleri, sorunların ciddiyeti, bekleyen hizmet kesintisi olayları vb.) müşteri memnuniyet endeksini izlemek için
4. Gün: Oturum-4: Çeşitli verilerin hızlı erişimi ve görüntülenmesi için Big Data Panosu:
- Mevcut uygulama platformunun Big Data Panosu ile entegrasyonu
- Big Data yönetimi
- Big Data Panosu Vaka Çalışması: Tableau ve Pentaho
- Konuma dayalı Reklamları göndermek için Big Data uygulamasını kullanın
- İzleme sistemi ve yönetimi
5. Gün: Oturum-1: Big Data BI uygulamasının bir kuruluş içinde nasıl haklı çıkarılacağı:
- Big Data uygulamasının ROI'sinin tanımlanması
- Veri toplama ve hazırlama için analist süresini kurtarma, üretkenlik kazancı artışı üzerine vaka çalışmaları
- Müşteri kaybından gelir kazancı üzerine vaka çalışmaları
- Konuma dayalı ve diğer hedefli Reklamlardan elde edilen gelir
- Big Data uygulamasından elde edilen gider/kazanç/tasarrufların yaklaşık olarak hesaplanması için entegre bir elektronik tablo yaklaşımı.
5. Gün: Oturum-2: Eski veri sistemini Big Data Sistemine geçirmek için adım adım prosedür:
- Pratik Big Data Geçiş Yol Haritasını Anlamak
- Big Data uygulamasının mimarisini tasarlamadan önce hangi bilgilerin gerekli olduğunu anlamak
- Verilerin hacminin, hızının, çeşitliliğinin ve doğruluğunun nasıl hesaplanacağını anlamak
- Veri büyümesini nasıl tahmin edebilirsiniz
- 2 Telekomünikasyonda vaka çalışmaları
5. Gün: Oturum 3 & 4: Big Data Satıcılarının gözden geçirilmesi ve ürünlerinin gözden geçirilmesi. Soru-Cevap oturumu:
- AccentureAlcatel-Lucent
- Amazon –A9
- APTEAN (Eski CDC Yazılımı)
- Cisco Sistemler
- Cloudera
- Dell
- EMC
- GoodData Corporation
- Guavus
- Hitachi Data Systems
- Hortonworks
- Huawei
- HP
- IBM
- Informatica
- Intel
- Jaspersoft
- Microsoft
- MongoDB (Eski 10Gen)
- MU Sigma
- Netapp
- Opera Solutions
- Oracle
- Pentaho
- Platfora
- Qliktech
- Quantum
- Rackspace
- Revolution Analytics
- Salesforce
- SAP
- SAS Enstitüsü
- Sisense
- Software AG/Terracotta
- Soft10 Otomasyon
- Splunk
- Sqrrl
- Supermicro
- Tableau Yazılım
- Teradata
- Think Big Analytics
- Tidemark Systems
- VMware (EMC'nin bir parçası)
Kurs İçin Gerekli Önbilgiler
- İş operasyonları ve kendi alanlarındaki veri sistemleri konusunda temel bilgiye sahip olmalıdır Telecom.
- SQL/Oracle veya ilişkisel veritabanları konusunda temel bir anlayışa sahip olmalıdır.
- Statistics ( Excel seviyelerinde) konusunda temel bir anlayışa sahip olmalıdır.
35 Saat
Danışanlarımızın Yorumları (3)
All the examples used and the lecturing style was on point even for a begginer i was able to understand and the training was so patient and always willing to go extra mile when in need of assistance.
Mathipa Chepape - Vodacom
Eğitim - Big Data Business Intelligence for Telecom and Communication Service Providers
All the examples used and the lecturing style was on point even for a begginer i was able to understand and the training was so patient and always willing to go extra mile when in need of assistance.
Mathipa Chepape - Vodacom
Eğitim - Big Data Business Intelligence for Telecom and Communication Service Providers
Understanding big data beter