Eğitim İçeriği

1. REHBER İLKELER

Kullanıcı merkezli tasarımın temel ilkeleri

Kullanılabilirlik alanında önemli bir standart olan ISO9241'in tanıtımı

Kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi arasındaki farkların açıklanması

Kullanıcı ihtiyaçlarını ve hedeflerini güvenle belirleme

2.KULLANICI ARAŞTIRMASI

Kullanımın uygun bileşenlerini belirtin

Hedef kitle görüşmelerinin yöntemlerini oluşturun

Gözlem ve yorumlama arasındaki farkı tanımlayın

Nitelikli kullanıcı verilerini toplayın ve analiz edin

Araştırma teknikleri ve yöntemleri geliştirin

3. KULLANIM BAĞLAMININ İLLÜSTRASYONU

Ürününüzün veya sisteminizin potansiyel kullanıcılarını belirleyin

Ürün kişiliklerinizi oluşturun, ihtiyaçlarını yorumlayın

Kullanıcı arayüzündeki seçenek sayısı ile bilişsel yük arasındaki ilişki olan Hick Yasası ilkesini açıklayın

Kullanıcı hikayelerinin unsurlarını belirtin ve yönetin

4. KULLANILABİLİRLİĞİN ÖLÇÜLMESİ

Kullanılabilirliği, etkililik, verimlilik ve memnuniyet açısından farklı terimlerle tanımlayın

Davranışsal verileri iyi ve kötü tasarım fikirlerini belirlemek için kullanın

A/B testi yöntemi kullanarak tasarım alternatifleri arasında seçim yapın

Yinelemeli tasarımın değerini açıklayın

5. BİLGİ MİMARİSİ

Düzensiz bilgilerden yapılandırılmış bir deneyim yaratın

Bir kişi ile bir ürün veya hizmet arasındaki uygun akışı geliştirin

İçeriği, işlevleri ve özellikleri düzenleyin, yapılandırın ve etiketleyin

Bir uygulama modeli, zihinsel model ve kavramsal model arasındaki farkı açıklayın

6. ETKİLEŞİM TASARIMI

Farklı kullanıcı arayüzü tasarım kalıplarını güvenle açıklayın

Bir kullanıcı arayüzü tasarımında doğru etkileşimli kontrolü seçin

Aşamalı ifşa kavramını kolayca tanımlayın

Etkileşim tasarımı ile bilgi mimarisi arasındaki farkı belirtin

Kullanıcı arayüzü tasarımında tutarlılığın önemini tanımlayın

7. GÖRSEL TASARIM

Evrensel görsel tasarım ilkelerini kullanan kullanıcı arayüzü tasarımları oluşturun.

İyi ve kötü sayfa düzenlerini belirleyin

Bir kullanıcı arayüzü tasarımında doğru etkileşimli kontrolü seçin

Göz izleme metodolojisini kullanarak araştırma içgörülerinizi geliştirin

8. ARAYÜZ PROTOTİPLEME

Kağıt ve elektronik gibi farklı prototipleme türleri arasında seçim yapın

Prototip ve eskizler arasındaki farkları açıklayın

Belirli bir tasarım çözümüne karar vermeden önce birden fazla farklı tasarım çözümü belirleyin

Sketch kağıt prototipleri uygulamalı olarak

9. KULLANILABİLİRLİK DEĞERLENDİRMESİ

Jacob Nielsen'in Kullanılabilirlik sezgilerini ve diğer kullanılabilirlik ilkelerini hatırlayın

Farklı kullanılabilirlik değerlendirme türlerini belirtin

Kullanılabilirlik değerlendirmelerinden elde edilen verileri kaydedin

Kullanılabilirlik sezgilerini uygulayarak sistemlerin kullanılabilirliğini değerlendirin.

Kurs İçin Gerekli Önbilgiler

Bu kursa katılmak için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

 28 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Danışanlarımızın Yorumları (7)

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler