Eğitim İçeriği
Giriş
Aşama 1: Kendinizi Anlama
Başkalarını anlamak için öncelikle kendinizi, davranışlarınızı ve ihtiyaçlarınızı iyi anlamanız gerekir.
- Takım üyeleri Prizm Beyin Haritalama anketini tamamlar.
- Takım üyeleri için bireysel görüşme: raporu görüşmek üzere sertifikalı bir Prizm eğitmeni ile görüşme.
Görüşme sırasında her kişi şunları keşfedecektir:
- Güçlü yönleri, potansiyel zayıflıkları, eylemdeki zorlukları ve başkalarıyla işbirliği yaparken karşılaşılan zorluklar
- Potansiyellerini ne ölçüde kullandıkları
- Hangi eylemlerin stres yaratabileceği
- Hangi çalışma ortamında daha iyi hissettikleri
- Başkalarıyla iyi işbirliği yapmak ve iletişim kurmak için nelere ihtiyaç duydukları
Lider için 2 görüşme:
- Raporu yukarıda belirtildiği gibi görüşmek ve liderlik stilini, güçlü yönlerini ve bu yaklaşımdan kaynaklanabilecek potansiyel zorlukları ve zorlukları gözden geçirmek.
- Liderin tercih profilini takımın tercih sonuçlarıyla karşılaştırmak. Görüşme sırasında lider, liderlik stilinin takımı nasıl etkileyebileceğini daha iyi anlayacaktır.
Aşama 2: Takımı Anlama
Başkaları anlamak için kendiniz ve diğer takım üyeleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları keşfetmek önemlidir. Benzerlikler anlayışı geliştirir, farklılıklar ise aynı konuya farklı bakış açıları keşfetmeye ve yaklaşımlarda daha yaratıcı ve yenilikçi olmaya yardımcı olur.
- Farklı davranış tercihlerinin, birbirlerine bağımlılıklarının ve iletişimi ve işbirliğini nasıl etkilediği üzerine atölye çalışmaları içeren eğitim. Bu bölüm aracılığıyla katılımcılar, insan davranışlarının ve tutumlarının kökenlerini anlayarak farklı yaklaşımlara açık bir zemin oluşturacaklardır.
- Bireysel tercihler, güçlü yönler, motivasyonlar, ihtiyaçlar ve işbirliği zorlukları üzerine tartışma. Takımda benzerlikleri ve önemli farklılıkları bulmak.
- İşbirliği zorlukları üzerine tartışma ve çözümler bulmak.
- Prizm'e göre takım profilini, takımın güçlü ve zayıf yönlerini, iletişim ihtiyaçlarını ve işbirliği ihtiyaçlarını öğrenmek ve analiz etmek.
- Takımın verimliliğini artırmak istediği alanları geliştirmek ve takımın bu alanlarda güçlü yönlerini nasıl kullanabileceğini analiz etmek.
Aşama 3: Müşteriyle Etkili Communication İletişim
Güçlü yönlerinizi, ihtiyaçlarınızı ve zorluklarınızı anlamak ve takım içindeki farklı bakış açılarını daha iyi anlamak, müşteriyi daha iyi anlamak ve iletişim yöntemlerini onlara göre uyarlamak için sağlam bir zemin sağlar. Bu, onların ihtiyaçlarını daha etkili bir şekilde karşılamanıza ve en büyük sorunlarını çözen en iyi hizmetleri ve ürünleri sunmanıza olanak tanır.
Eğitim sırasında katılımcılar:
- Müşterilerle çalışırken karşılaşılan zorlukları ve kaynaklarını tartışacaklar
- Farklı müşteri davranış tercihlerini belirlemeyi ve iletişim yöntemlerini onlara göre uyarlamayı öğrenecekler
- Belirli tercihlere sahip bir müşterinin açılması için hangi mesajları kullanmaları gerektiğini ve işbirliğine kapalı kalmalarına neden olabilecek mesajlardan kaçınmaları gerektiğini öğrenecekler
- Farklı müşteri türlerine yönelik çeşitli mesaj türlerini uygulayacak ve iletişim yöntemlerini müşteriye göre uyarlamayı nasıl geliştireceklerini öğrenecekler
- Kendi deneyimlerinden müşteri etkileşim örnekleri üzerinde çalışacak ve eğitim sırasında elde edilen bilgilerle benzer durumlar için yeni stratejiler geliştirecekler
Özet ve Sonraki Adımlar
Kurs İçin Gerekli Önbilgiler
- Ön koşul yok
Hedef Kitle
- Takım liderleri
- Takım üyeleri
Danışanlarımızın Yorumları (4)
Style of trainer although at time very fast and leaving littel rom for thinking. (not all can follow at his pace)
Paul - GEA Refrigeration Netherlands N.V. IT
Eğitim - Communication and Teamwork
all topics from list were addressed but trainer adapt it to the question from the group
Iwona - LKQ Polska Sp. z o. o.
Eğitim - Team Building and Management
Reflecting own my self to learn others
Roy Dekker - Axway GmbH
Eğitim - People and Team Management
the pace, the information provided. the way it as taught with theory and practice cases, handouts, exercises, etc.